De therapie gaat na afspraak door op school of in de praktijk (soms ook aan huis).
We werken in een persoonlijk schrift waarin we de gemaakte oefeningen plakken.
Er zit een duidelijke opbouw in de oefeningen en we sturen bij waar nodig.
De moeilijkheden van het kind pakken we elk afzonderlijk aan, totdat het kind dit ene aspect onder de knie heeft. We werken dus op het tempo van het kind, zodat het geen druk ervaart en de tijd krijgt om de info te verwerken. Indien nodig wordt herhaald.
De oefeningen worden op een aangename manier ingekaderd d.m.v. spelvorm of versiering in het schrift. Dit vinden de kinderen zelf heel leuk en ik merk dat ze er naar uitkijken om een nieuwe tekening of versiering in hun schrift te krijgen. (zie foto’s)
Na toestemming van de ouders is overleg mogelijk met de leerkracht, zorgcoördinator, CLB en ouders zodat het kind optimaal wordt begeleid. Dit overleg kan kort zijn (voor of na de therapie), maar er kan ook tijd gemaakt worden voor een uitgebreid overleg met alle betrokken partijen.